Sunday, October 26, 2014

Medan Trip Day 4 : Medan

Day 4 di Medan,

Pagi-pagi breakfast di hotel. Luckily semua hotel yang aku book sedia breakfast so takyah la susah susah nak cari breakfast bagai kan... After breakfast, kami gerak ke Istana Maimoon and Masjid Raya Medan. After dah jalan-jalan di Istana Maimoon and Masjid Raya, kami ke Medan Mall untuk shopping last. Hehe. Kat medan mall, banyak barang borong, contoh macam nak beli souvenir untuk majlis kahwin/door gift banyak la kat Medan Mall. Tshirt Medan agak susah sikit nak dapat kat sini, aku dah bgtau seblum ni, beli siap-siap dekat Pulau Samosir/Berastagi. Kat sini ada jual tudung meja jugak yang lace lace tu, agak mahal kot bagi aku. Last sekali sebelum balik, kami borong Kek kat medan, kek bika ambon,kek lapis kek butter cheese, dengan fruit butter cake. Aku beli jugak 2 botol jus dekat kedai kek bika ambon ni. Sebelum ke airport, kami isi perut dulu kat Nasi Penyet Cendelasari. Sedapnya.Sampai sekarang teringat-ingat tau. Hehe. Aku makan nasi penyet + Ikan Nila (ikan tilapia). Urm, sedapnya!! So, korang rasa nak g x? Bagi aku cukup la sekali datang Medan, Indonesia ni. Next aku nak pi tempat lain pulak. Kalau ada aku g melancong tempat lain, insyaallah aku akan update blog aku ni. Sekian cerita aku bercuti di Medan dan diakhiri dengan gambar2 percutian kat Kota Medan... daaaaa.

Gambar Istana Maimoon di Medan, indonesia

Mesjid raya, Medan

Al Quran terbesar

Tengok budak-budak ni, buat perangai kat airport, kekeke.

SEKIAN!

Boleh tengok blogpost aku yang lain :