Thursday, December 11, 2014

Kisah Aku dan 5 Sen

Kisah aku dan 5 sen ni memang sangat memalukan :(  sampai sekarang aku teringat-ingat and rasa malu sangat-sangat. Harap-harap korang yang baca story ni dapat ambil iktibar dari story ni.

Pada suatu hari (macam cerita budak-budak lak), aku n kawan aku g makan Pizza sebab kami teringin so kami pon g la makan Pizza Hut. Memang sedap la kan sebab dah lapar kan...

So aku pendekkanlah cerita ni ye.

Kisahnya....

Masa kat kaunter, nak bayar la duit kami makan tadi. Pastu patutnya balance RM 6.05, tapi budak tu kasi aku RM 6 je.

Aku ni dengan blur2nya aku g tya budak tu, mana 5 sen?? Sebab aku ingat duit tu terjatuh masa dia nak bagi kat aku.

pas aku mintak tu, dia bagi aku 10 sen sebab katanya 5 sen takde. Nampak sangat aku ni kedekut, 5 sen pon nak berkira, Ye la aku blur sket sebab dia tak gitau aku kata 5 sen takde SEBELUM dia bagi aku 10 sen tu. Kalau dia bgtau maaf kak, 5 sen takde, konfem2 aku x mintak pon kan.

Tapi kat sini, salah aku jugak.. Kenapa la aku nak berkira sangat dengan 5 sen tu?? Rasa cam nak tampar diri sendiri pon ada (macam kesalahan besar sangat- sebab aku still rasa bersalah and mesti budak-budak tu pikir aku kedekut kan...).

So,

Aku nak tanya la korang, patutkah aku mintak 5 sen tu ataupon biar saja. Kalau patut amik balik, kenapa?

Bagi aku...aku tak patut mintak 5 sen tu, patutnya aku blah je dari situ kan. Huhu :(

1 comment: